Když tým SCS vidí všechny skvělé věci, které fandovská komunita vytváří, nemůže neobdivovat jejich nadšení. Ale samozřejmě klíčovou částí tvorby jsou nástroje k tomu používané. SCS ví, že i přes velkou snahu zpětně analyzovat jejich formáty komunitní nástroje nejsou ideální.
Dnes SCS Software ohlašuje, že se pracuje na SCS Blender Tools, které budou k dispozici každému, kdo se chce kreativně podílet na jejich hrách.
Nejspíš jste už uhodli, že tyto nástroje budou založeny na programu Blender. Blender je rychlý, flexibilní, dobře zdokumentovaný a hlavně zadarmo. Nemusíte se obávat nutnosti drahých licencí pro komerční balíky jako Maya nebo 3D Studio Max.
SCS Blender Tools budou čistě vývojářskými nástroji. Budou používat stejné přístupy a postupy práce, které SCS používá při tvorbě svých her; dokonce někteří z jejich týmu plánují používat tyto nástroje denně místo stávajících. S nimi bude možné pohodlně vytvářet modely, texturovat je, přiřazovat a upravovat materiály a to vše exportovat přímo do hry.
Plán je takový, že SCS Blender Tools budou pokrývat všechno - od nejjednodušších modelů budou po plně vybavené tahače, tak jak to delají vývojáři. Společně s dokumentací pak SCS doufá, že se objeví ještě kvalitnější komunitní výtvory. Prvky vytvořené komunitou kompatibilní ve zdrojové formě s interními vývojovými procesy SCS Software společně s editorem map jako nativní součástí hry mohou do budoucna otevřít obrovské možnosti.
Podívejte se na pár snímků, jak začlenění do Blenderu zatím vypadá: